21.03.2014

Nadeszła wiosna, czas na zmiany

Zdjęcie znalezione na Google Grafika

Dzień dobry!

Czujecie to? Przyszła do nas wiosna. Uznałam, że to dobry czas na zmiany... I nie, nie będę Wam teraz truła, że do lata niedaleko i trzeba się wziąć za odchudzanie. Chodzi o modyfikacje na blogu. A więc...

O co chodzi?

Od dłuższego już czasu myślę nad kierunkiem, w jakim to wszystko zmierza. Choć pisze mi się cudownie, a i obserwuję, że i Wy jesteście i czytacie, co mam do powiedzenia, mi jest mało. Chcę się rozwijać, a wydaje mi się, że poruszanie się tylko w obrębie recenzji i innych tematów związanych z literaturą mi tego nie zapewni. Dlatego podjęłam decyzję, że Internetowa Biblioteczka z bloga książkowego stopniowo przekształci się w bloga o kulturze szeroko pojętej.

Co się zmieni?

Po pierwsze, oczywiście, wygląd. Za wykonanie wiosennego nagłówka dziękuję Grzegorzowi z portalu dużeKa. A jeśli chodzi o treść...
Na pewno pojawi się nowa kategoria: Czas na film, czyli recenzje filmowe. Początkowo wezmę pod lupę projekcje oparte na książkach opisanych już na blogu.
Tematyka Kolumny dyskusyjnej i TOP 5, dotąd ściśle książkowa, od dzisiaj będzie dotyczyła różnych rejonów kultury.
W miarę moich możliwości i czasu postaram się także stworzyć kącik Kulturalne Trójmiasto, zawierający relacje z wydarzeń kulturalnych organizowanych w Trójmieście, na których, mam nadzieję, będę miała okazję bywać.
Jeśli po dłuższym okresie stwierdzę, że przemiana wyszła na dobre, Internetowa Biblioteczka zmieni adres, pod którym będzie dostępna.

Czego nie będzie?

Przewidywalności i nudy. Nie da się ukryć, że dziś to, jakie treści się pojawiają, nie jest zagadką, mniej więcej wiadomo, jaki będzie temat następnego wpisu. I to chcę zmienić.

Nadal książki będą podstawą bloga - nie wyobrażam sobie, by było inaczej, w końcu to od nich wszystko się zaczęło i nie potrafiłabym tego zmienić. Ale czas lekko poszerzyć horyzonty. Mam nadzieję, że i Wy, i ja będziemy się dobrze odnajdować w nowej odsłonie strony.

A tak poza tym...

Zastanawiam się nad założeniem drugiego bloga. Tym razem o szarej codzienności, takie, można by powiedzieć, felietony o tym, co nas otacza, a o czym mam do powiedzenia coś ciekawego. Są jednak pewne problemy z realizacją tego pomysłu, a konkretniej...
a) idea ta zrodziła się we mnie po znalezieniu bloga o tej tematyce, w którym się zakochałam i nie chciałabym zostać posądzona o plagiat,
b) jako że nigdy nie twierdziłam, że piszę dla samej siebie, obawiam się, czy miałabym grono odbiorców zainteresowanych tym, co mam do powiedzenia,
c) nie do końca jestem pewna, czy dam radę jednocześnie prowadzić dwie strony.

Może Wy pomożecie mi rozwiać wątpliwości? I powiedzcie Wy mi - co myślicie o zmianach, które zaplanowałam?

8 komentarzy:

  1. Ja optuję za jednym tylko blogiem. A już na pewno nie warto oddzielać "książkowego" od "kulturalnego". I dalej idąc tym tropem, kulturę koniecznie trzeba wpleść w całość bloga "o wszystkim". Gdy o mnie idzie, nie przepadam za taka sytuacją, gdy jeden piszący prowadzi wiele blogów. To zawsze wprowadza jakiś dysonans. Zawsze daje się odczuć jakąś (niestety dość sztuczną) barierę. Nie powinnaś natomiast obawiać się plagiatu. W naszym blogowym świecie stale się czymś inspirujemy. Jednak każdy robi to we własnym stylu:-). Reasumując, namawiam do prowadzenia jednego, za to różnorodnego bloga.
    Zwłaszcza, że pisanie o wydarzeniach kulturalnych z jednego tylko miasta mogłoby nie zainteresować szerszej publiczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli uważasz, że powinnam połączyć blog kulturalny (ten) z treściami dotyczącymi życia ogólnie?

      Usuń
    2. Tak. Ten dotychczasowy może stanowić zakładkę recenzencką.

      Usuń
    3. Wiesz co, w sumie masz rację. Książki to część kultury, a kultura nie miałaby racji bytu bez społeczeństwa. Tak, połączę jedno z drugim.

      Usuń
  2. Czekam na recenzje filmów bo mało ich w sieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niedługo powinna ruszyć kategoria Czas na film ;)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. I mam nadzieję, że ciekawie wyjdzie ;)

      Usuń

Drogi Czytelniku!

Jestem wdzięczna za każdy komentarz - nawet krytykę, ważne, by była ona konstruktywna (nie podoba mi się + powód poważniejszy niż 'bo nie'). Chcesz, bym odwiedziła Twoją stronę? Wysil się i napisz sensowny komentarz.