13.02.2014

TOP 5: książki najlepsze na Walentynki

Zdjęcie znalezione na Google Grafika

Heej!

Pamiętacie jak 23 grudnia opublikowałam ranking pięciu najlepszych książek na Boże Narodzenie? Kto czyta tego bloga regularnie, zapewne kojarzy. Kto nie wie o co chodzi, może sobie zajrzeć. A wiecie, co jest jutro? 14 dzień lutego. Walentynki. Święto Zakochanych. Z tej okazji przygotowałam dla Was...

TOP 5: książki najlepsze na Walentynki

Zdjęcie znalezione na Google Grafika

Ręka w górę, kto jest zdziwiony faktem, że umieściłam Romea i Julię w tym zestawieniu i to na pierwszym miejscu. Nie widzę, wszyscy się tego spodziewali? To było do przewidzenia. Bo przecież dzieło Shakespeare'a, opowieść o dwóch nastolatkach pochodzących ze zwaśnionych rodów, których połączyło wielkie uczucie, to jedna z najsłynniejszych historii miłosnych...

Zdjęcie znalezione na Google Grafika

Cierpienia młodego Wertera Goethego to jedna z moich największych bolączek, jeżeli mowa o lekturach obowiązkowych w liceum. Ale do dzisiejszego rankingu pasuje idealnie - młody chłopak, nieszczęśliwie zakochany, cierpiący... Tak, zdecydowanie nie mogło dla tego tytułu zabraknąć tutaj miejsca.

Zdjęcie znalezione na Google Grafika

O tej pozycji już dawno powstał oddzielny wpis. I ponownie jak w przypadku tytułu wyżej - Jesienna miłość nie podobała mi się szczególnie, nie było tragedii, ale i rewelacji, jednak musiałam o niej dziś wspomnieć.

Zdjęcie znalezione na Google Grafika

Znów odniosę się do czegoś, o czym już pisałam. Sama tego do końca nie rozumiem, jednak kiedy zastanawiałam się nad tym, jakie tytuły wykorzystać na potrzeby dzisiejszego wpisu, ten wpadł mi do głowy jako jeden z pierwszych, jako taki, którego nie mogłam pominąć.

Zdjęcie znalezione na Google Grafika

O moich zachwytach nad Dumą i uprzedzeniem możecie poczytać tutaj. A jak klasyka romansu nie mogła się znaleźć na liście książek najlepszych do przeczytania na Walentynki?

Kurczę, patrząc na ten ranking zastanawiam się, czy znam jakąkolwiek pozycję opowiadającą historię miłości szczęśliwej, spełnionej. I wydaje mi się, że chyba nie...

5 komentarzy:

  1. Kto czyta "Cierpienia Młodego Wertera" w Walentynki? ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chodzi o czytanie. Ten ranking to lista książek, które KOJARZĄ mi się z miłością. A miłość kojarzy mi się z tym dniem ;)

      Usuń
  2. ,,Cierpienia młodego Wertera, tak mnie nudziły, że nawet do połowy nie przeczytałem. Przeskoczyłem na sam koniec i jakoś nie byłem wzruszony xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się zmusiłam i doczytałam do końca. Żałuję tego strasznie.

      Usuń
  3. Historie miłosne Schmitta

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Jestem wdzięczna za każdy komentarz - nawet krytykę, ważne, by była ona konstruktywna (nie podoba mi się + powód poważniejszy niż 'bo nie'). Chcesz, bym odwiedziła Twoją stronę? Wysil się i napisz sensowny komentarz.