27.02.2014

Share Week 2014, czyli poleć bloga

Zdjęcie znalezione na Google Grafika

Dzień dobry w czwartek!

Ach, czujecie to? Za rogiem czai się na nas to, co wszyscy kochamy - weekend, a na dodatek wszystko wskazuje na to, że już niedługo będziemy mogli cieszyć się prawdziwą, piękną, wiosenną pogodą. A w każdym razie tak jest u mnie ;) Co prawda miałam Wam dać odpocząć od siebie przez kilka dni i odezwać się dopiero pierwszego marca przy okazji rozpoczęcia głosowania na książkę miesiąca, ale...

Ale blogosferę ogarnął istny szał. Wszystko za sprawą jednego faceta - Andrzeja z bloga jestKultura. To on ogłosił, że rusza kolejna edycja jego autorskiego pomysłu Share Week.

O co tu chodzi?

Share Week to coroczna zabawa, trwająca dokładnie tydzień (nie domyślilibyście się tego po jej nazwie, prawda?). Zasady są proste - każdy, kto chce, publikuje, gdzie chce listę blogów, które odwiedza regularnie i uważa za godne polecenia, a potem podrzuca ją Andrzejowi. Mogą być trzy adresy, może być i więcej.
To wydarzenie idealnie obrazuje, że my, blogerzy, nie dbamy tylko i wyłącznie o własne strony, ale współpracujemy - mówimy innym o ciekawych stronach, zapraszamy na nie i być może ktoś odwdzięczy się nam tym samym.
Początkowo nie chciałam w tym uczestniczyć, twierdząc, że tego jest za dużo, że to wręcz łańcuszek. A potem pomyślałam: hej, nie bądź jędzą, podziel się ciekawymi linkami. Może ktoś rzuci linka do ciebie. I tak oto przed Wami...

Moja lista blogów wartych polecenia


Klaudynę cenię za różnorodność. Tutaj nie ma ściśle określonego tematu - raz trafi się recenzja książki, potem zapowiedź filmowa, jeszcze kiedy indziej - przeczytamy coś o materiałach do nauki języka obcego. Jak zwykle nie lubię aż takiego rozrzutu, misz-maszu, tak tutaj absolutnie mi nie przeszkadza. Aha, i jeszcze jedno: kocham Kreatywny Klub Dyskusyjny!


Blog, którego nie mogło zabraknąć w moim zestawieniu i który tak właściwie powinien zająć pierwsze miejsce, gdyby nie fakt, że robiąc jakiekolwiek rankingi nie przejmuję się kolejnością, nie robię list od najlepszych do najgorszych książek etc., więc i tu sobie daruję. A wiecie, czemu blog Jarka powinien być na szczycie? Bo gdyby nie on, Internetowa Biblioteczka nigdy by nie powstała. To Krytycznym okiem podczytywałam nałogowo po maturze, to Jarka wpisami byłam zachwycona, to Jarek zaimponował mi tym, jaki jego strona ma staż i to Jarkowi pozazdrościłam, a wkrótce przestałam zazdrościć i po prostu stwierdziłam, że spróbuję osiągnąć coś podobnego.


Stosunkowo niedawne odkrycie, na stronę Moniki dostałam się zupełnie przez przypadek jakiś miesiąc temu. Przyznam szczerze, że nie czytałam wszystkiego, starannie wybieram sobie notki, które mogą mnie zainteresować, a na resztę nie patrzę, ale to, z czym się zapoznałam, zachwyciło mnie. Dziewczyna ma super podejście do tego, co robi, o czym pisze. I, wbrew pozorom, nie obraca się tylko wokół tematu książek.

A jak wyglądałaby Wasza lista blogów wartych polecenia? Wzięliście już udział w zabawie? Nie? To gorąco zachęcam, nie ma na co czekać!

12 komentarzy:

  1. Ja umieściłabym Krytycznym okiem na miejscu pierwszym. Jarosław Czechowicz publikuje wpisy co 2-3 dni i dokładnie co tyle dni mam ochotę biec do księgarni po nową książkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście mowa o książce, której poświęcił nowy wpis? :)

      Usuń
    2. Ja akurat mam nieco inny gust niż Jarek, ale i tak - dobrze poczytać, co ma do przekazania ;)

      Usuń
  2. Na pewno wymieniłabym Krytycznym Okiem, Kryminalną Piłę, Książkoville, Myśli i słowa wiatem niesione, W świecie słów, Zycie między wierszami, Wielki Buk...głównie blogi książkowe bym wymieniała, bo na inne zaglądam bardzo sporadycznie, przypadkowo i nie miałoby to sensu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A z tych wszystkich wymienionych przez Ciebie znam tylko KO, zaległości, oj zaległości...

      Usuń
  3. Bardzo mi miło - nie dość, że cenię sobie Twoje zdanie, to jeszcze zostałam wymieniona w TAKIM towarzystwie. Duża rzecz! :)

    A co do KKD - mam już temat! Mam nadzieję, że jeszcze dziś przeniosę swoje wnioski na papier :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz za co dziękować, to sama prawda ;)

      A na KKD czekam niecierpliwie!

      Usuń
  4. Czytam wszystkie trzy blogi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaprawdę powiadam Ci: wiesz, co dobre :D

      Usuń
  5. Ja bym poleciła Zorkownię, Chustkę (niestety Joanna, autorka odeszła, ale warto przeczytać), Krytycznym okiem, Na marginesie życia.

    Znam jeszcze inne, ale te są bardzo popularne i bardzo wartościowe. Każdy człowiek surfujący po blogosferze powinien znać te blogi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że o jakimś blogu zapomniałam - Chustka...

      Usuń

Drogi Czytelniku!

Jestem wdzięczna za każdy komentarz - nawet krytykę, ważne, by była ona konstruktywna (nie podoba mi się + powód poważniejszy niż 'bo nie'). Chcesz, bym odwiedziła Twoją stronę? Wysil się i napisz sensowny komentarz.